Sista veckan i Argentina part 2

Hallå där!

Jag sitter just nu på flygplatsen och luktar tant. Skulle "testa" lite parfym i tax freen för att dölja den svettlukt som uppstår när man traskar omkring i ett kokhett Buenos Aires & sedan trängs i långa flygplatsköer, men gick sådär. Olyckligtvis lyckades jag ta av en lukt som antagligen passat bättre till någon som nyligen pensionerat sig än till någon som nyligen tagit studenten. Men jaja. Kanske bättre än alternativet..

Så hur hamnade jag här sen förra gången jag skrev?

Jo, vi fortsatte kolla in norra argentina i lite lugnare takt. Åkte till den lite större staden Salta där vi njöt av stadsliv, kollade inkamumier och frossade i frukt från kvarterets fruktaffär. Efter två nätter och ett EXTREMT regnoväder (vi blev strandade under ett litet, litet tak i 45min pga skyfall) åkte vi ner till Cachi, en miniliten stad ca 3h från Salta där vi spenderade natten på en liten bodega med utsikt över bergen. Tanken var egentligen att fortsätta vidare på den vägen söderut men eftersom vi fick höra att den inte var i så bra skick fick vi kalla fötter. Vi hade nämligen redan fått punka en gång & körde på exktradäcket.... sååå vi körde hela vägen tillbaka till Salta och sen direkt vidare söderut. På kvällen kom vi fram till världens tradigaste stad där vi åt värdens tradigaste middag för att sedan vakna upp till en inte lika tradig hotellfrukost (första hotellet vi bodde på, dittills hade vi bara bott på hostels).

Nästa dag blev det lika mycket bilkörande ner till Santa Fe, där vi, efter lite vägbeskrivningar från lokalinvånare, hittade fram till en liten bungalow där vi sov. Bungalow är nog egentligen inte rätt ord för det var ett inrett garage i världens coolaste mans trädgård, men det gjorde inte så mycket för ganska tidigt dagen därpå drog vi vidare IGEN.

Denna gång var det till en liten stad nära Buenos Aires där vi i princip också bara spenderade natten & åt VÄRDELNS godaste glass (viktigt). 

SEN KOM DEN STORA DAGEN!!! 
Eller rättare sagt dagen då vi lämnade bilen. 680 mil senare. Ja, ni läste rätt: SEXHUNDRAÅTTIO MIL. Så långt hade bilen gått sen min familj hämtade ut den ca 3,5 veckor tidigare. Inte konstigt man har ont i ryggen, men OJ vad vi har sett mycket... och det är ändå bara en bråkdel av allt argentina har att erbjuda...

Väl i Buenos Aires har dagarna (precis som alla dagar) gått väldigt fort. Jag älskar verkligen den staden & nu fick jag chansen att se ÄNNU mer. Det har varit olidligt varmt och svettigt. Varje kväll var man DÖD, men åh vad mycket vi har sett. Blev även hembjudna på middag hos min 2a värdfamilj (som flyttat till BA) i fredags och i lördags fick vi en guidad Tour av min fine vän Homero som pluggar här. Idag avslutade vi på en marknad med argentinska hantverk och sökte genom ca hela den stadsdelen efter en öppen glassbar (slutade på mc Donalds, det var söndag & långhelg). 

Och nu sitter vi alltså här. Ma, Pa & lillebror lyfte för ett litet tag sen och jag & min käre storebror ska snart boarda vårt flyg till Lima. Slutmålet är Isla Baltra, Galápagos, men innan dess måste vi byta flyg i Lima & Quito. Vi har en lång resa framför oss, men det ska nog gå bra. Det är ju typ nu som den "riktiga" resan börjar. Spännande!

Jaja, nu ska denhär tantluktande 20-åringen gå å sätta sig på flyget. 

Hoppas Sverige är amazing (men att det regnar och är jättetråkigt).

Hej så länge!!

//E

Livet | |
Upp